На допомогу батькам


Поради батькам

СКІЛЬКИ ПОВИННА ЧИТАТИ ДИТИНА В ПЕРШОМУ КЛАСІ

Зміст:

Скільки повинна читати дитина в першому класі – один із важливих показників, на який звертають особливу увагу вчителі в першому класі. Від максимальної швидкості читання малюка напряму залежить його подальше сприйняття нової інформації. Недостатньо швидко пробігати очима по тексту, дитина повинна зрозуміти зміст прочитаного і засвоїти інформацію.

Скільки повинна читати дитина в першому класі

Активну підготовку до школи потрібно починати ще з того моменту, коли дитина навчається в старшій групі дитячого садка. Для такої підготовки батьки часто користуються послугами репетиторів чи віддають перевагу самостійному навчанню дошкільника основним азам:

  • читати;
  • писати;
  • рахувати;
  • орієнтуватися в числах до 10.

В результаті дитина добре підготується до школи, що позитивно відобразиться на його впевненості. Проте важливо не перебільшити обсяг роботи, інакше дитині буде просто нецікаво в 1 класі.

ЯКОЮ ПОВИННА БУТИ ШВИДКІСТЬ ЧИТАННЯ В ПЕРШОМУ КЛАСІ

Протягом всього року педагог буде звертати багато уваги на техніку читання кожного учня. Але багато батьків уже перед школою стурбовані важливим питанням: скільки дитина повинна читати слів за хвилину? Жоден з батьків не хоче, щоб його дитина відставала від своїх ровесників у навчанні та в загальному розвитку.

Згідно освітньому стандарту, в документах не вказані точні норми і правила, що свідчать про кількість слів, які необхідно читати за 1 хвилину. Адже сучасна система освіти на перше місце ставить якість читання, а не швидкість.

Таким чином, в процесі оцінювання якості читання, варто враховувати:

  • Особливості читання – малюк читає по складах чи вимовляє слова повністю.
  • Виразність читання – дитина повинна розуміти, де потрібно зробити логічні паузи і як поставити наголоси в кожному слові.
  • Кількість помилок – першокласник повинен чітко вимовляти кожен звук і кожну букву.
  • Усвідомлення – школяр повинен розуміти прочитане (важливо, щоб діти розуміли суть прочитаної інформації). Першокласник повинен з легкістю аналізувати вчинки головного героя і другорядних персонажів.

Скільки повинна читати дитина в першому класі

Сьогодні в кожному навчальному закладі діють власні норми і правила, з якими батьки можуть ознайомитися до вступу до школи свого малюка.

В середньому норма прочитаних слів за хвилину складає:

  • По завершенню першого півріччя дитина повинна читати від 20 слів і більше.
  • По завершенню третьої чверті – від 35 слів і більше.
  • По завершенню першого класу – від 40 слів і більше.

НОРМАТИВИ ПО ТЕХНІЦІ ЧИТАННЯ 1-4 КЛАСИ

Техніка читання для початкових класів перевіряється протягом всього року. Педагоги уважно слідкують за тим, скільки слів прочитала дитина на початку року, і як змінилася ситуація ближче до його середини. Це один із найважливіших критеріїв оцінювання в різних навчальних закладах.

Щоб малюк не відставав у початковій школі, педагоги склали приблизні норми швидкості читання для учнів 1-4 класів:

  1. На початку першого класу кожен школяр повинен читати зі швидкістю близько 10-15 слів за 1 хвилину. В другому півріччі його успіхи повинні змінитися – від 25 слів і більше.
  2. На початку другого класу швидкість читання може бути від 25 слів, а в другому півріччі вона повинна збільшитися в два рази – від 50 слів і більше.
  3. В третій клас малюк приходить з умінням читати від 45 слів за 1 хвилину і більше, по завершенню року – від 75 слів і більше.
  4. В четвертому класі діти повинні читати не менше 65 слів за одну хвилину, а по закінченню – від 95 слів і більше.

Скільки повинна читати дитина в першому класі

Це приблизні умови і норми, на які можуть рівнятися не лише педагоги, але і батьки, що займаються з власними малюками вдома.

НА ЩО ЗВЕРНУТИ УВАГУ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ ДІТЕЙ

Для більш детального вивчення проблеми – скільки слів повинна читати дитинаважливо звернути увагу на тексти, які були підібрані. Адже від якості інформаційних текстів залежить дуже багато, тому важливо правильно підібрати цікавий текст для першокласника:

  • Для дітей старшої групи дитячого садочка чи першокласників, які нещодавно пішли в школу, рекомендовано вибирати текстові блоки, де багато коротких і простих речень. Краще всього вибирати речення, де переважають двоскладові слова. Ідеальним рішенням вважаються тексти, в яких багато речень наповнені словами, де склади дуже схожі (ма-ма, ля-ля, ка-ша та інші можливі варіанти).

Скільки повинна читати дитина в першому класі

  • Поступово можна «ускладнювати» тексти, використовуючи уривки, в яких зустрічаються складні чи багатоскладові слова. В таких словах можуть бути шиплячі звуки і різне поєднання різноманітних цікавих звуків.
  • Закінчивши перший клас, школяр повинен читати не по складах, а промовляючи слова цілком. Це підходящий час, щоб запропонувати йому попрацювати не лише з прозою, але і з віршами.

Використовуючи популярний метод «від простого до складного», педагоги і батьки можуть скласти ідеальну програму навчання з якісними текстами для обов’язкового прочитання.

РЕКОМЕНДАЦІЇ СПЕЦІАЛІСТІВ ПРИ НАВЧАННІ ЧИТАННЮ

Привити любов до читання – складне завдання для усіх батьків, які далеко не завжди можуть з ним впоратися. Щоб навчити дитину швидко і грамотно читати, при цьому не травмуючи його психіку, важливо прислуховуватися до деяких порад досвідчених педагогів:

  1. Не варто змушувати дитину читати книги з криками та погрозами. Пам’ятайте про те, що всі книги, які не входять в категорію «шкільної програми», повинні вивчатися дитиною з великим задоволенням і приносити виключно позитивні емоції.
  2. Правильний вибір книги. Саме батьки як ніхто інший знають вподобання свого малюка, тому вони можуть підбирати яскраві книги з великою кількістю ілюстрацій по тематиці, цікавій дитині. Це можуть бути різноманітні книги: комікси, історії про піратів, космічні кораблі та ін. Головне – зацікавити дитину, щоб у неї з’явилося бажання прочитати текст.Скільки повинна читати дитина в першому класі
  3. Навіть коли малюк вже вміє читати самостійно, батьки не повинні припиняти читати йому час від часу цікаві книги. На перших етапах, коли дитина лише вчиться читати, йому буде здаватися, що читання – це велика праця. Тому він з великим задоволенням буде слухати, як читають батьки. Але з часом у нього самостійно сформується важлива думка: книга – це дуже цікаво.
  4. Батьки повинні читати разом зі своїм малюком по черзі. Можна влаштувати невеличке змагання: поступово прискорюватися в читання і підбадьорювати дитину повторити ваш «трюк».

Не варто засмучуватися, якщо тривалі заняття з дитиною не приносять бажаних результатів. Все приходить з часом.

Щоб зробити процес читання ще більш цікавим, можна використовувати різні ігри. Однією з таких являється гра «Хто швидше?». Запропонуйте своїй дитині читати в стилі різних тварин. Наприклад, це може бути гепард, черепаха, равлик і т.д.

Як варіант, можна влаштувати змагання: батьки можуть трішки піддаватися своєму малюку і разом з ним змагатися – хто швидше прочитає відрізок тексту за певний час. Це допоможе сформувати дух суперництва, що дозволяє першокласнику ще більше старатися і бути кращим.

Пам’ятка для батьків «Як виховати слухняну дитину!»

1. Подавайте дітям приклад хорошої поведінки. Ваша поведінка – приклад для наслідування.
2. Змінюйте оточення, а не дитину. Не карайте дітей за їхню природну цікавість.
3. Критикуйте не дитину, а її вчинки. Критика дитини сприятиме формуванню заниженої самооцінки.
4. Висловлюйте свої бажання позитивно. Кажіть дітям, чого ви від них очікуєте, замість того, чого не бажаєте.
5. Висувайте реальні вимоги. Вимоги до дитини мають відповідати їхнім віковим можливостям.
6. Обирайте виховання без застосування фізичної сили та приниження. Не намагайтеся виховати навички самоконтролю і поваги до інших за допомогою покарання.
7. Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір. Не дорікайте та не контролюйте їх постійно.
8. Прислуховуйтеся до того, що говорить ваша дитина, навіть коли вона сердита. Цікавтеся тим, що вона робить та відчуває.

ЛЮБОВ Є НАЙВАЖЛИВІШОЮ ПОТРЕБОЮ ВСІХ ДІТЕЙ ТА ОДНІЄЮ З ОСНОВНИХ ПЕРЕДУМОВ ПОЗИТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ДИТИНИ!!!

                                                 

                                                 

 

Анкета для батьків
 

  1. Чи легко розсмішити Вашу дитину?
  2. Чи часто вона капризує? Не частіше, ніж 1-2 рази на тиж¬день?
  3. Чи спокійно лягає спати?
  4. Чи все їсть, чи не капризує під час годування?
  5. Чи є у Вашої дитини друзі, які добре ставляться до неї, охоче граються?
  6. Чи часто Ваша дитина виходить із себе?
  7. Чи завжди треба приглядати за нею?
  8. Чи  не страждає Ваша дитина на енурез?
  9. Чи немає у Вашої дитини шкідливих звичок?
  10. Чи можна дитину залишити саму на недовгий час, знаючи, що, вона не розплачеться так, наче її покинули назавжди?
  11. Чи добре малюк поводить себе з однолітками, чи не потребує від Вас підтримки?
  12. Чи немає у Вашого малюка якихось незначних страхів?

            Відповіді позитивного характеру на 7-12 запитань дають змогу прогнозувати успішну адаптацію дитини до умов дошкільного закладу.

Як виховувати щасливих дітей

1. Будьте щасливими самі

Згідно з численними дослідженнями, існує чіткий взаємозв'язок між настроєм батьків і дітей. Малюки вміють багато що переймати в батьків, і їхній настрій також. Проявляючи увагу до власного емоційного благополуччя, ви гарантуєте, що дитина буде відчувати позитивні емоції. Дбайте про свої емоційні потреби, приділяючи час відпочинку, релаксації й підтримці стосунків з чоловіком (дружиною) за допомогою романтичних вечорів.

2. Культивуйте здоровий спосіб життя

Дітям, як і будь-якій людині, важливо насолоджуватися сном, фізичними вправами таздоровою їжею. Малюки ясельного віку фізично дуже активні, тому вам треба дати дитині достатньо часу і простору, щоб вона рухалася й залишалася активною. Звертайте увагу також і на потребу малюка в розпорядку дня. Хоча більшості дітей приносять задоволення незаплановані заняття, усе ж краще, коли в них є встановлений розпорядок дня, і діти знають, що буде далі.

Також звертайте пильну увагу на зв'язок між певними продуктами харчування й настроєм вашої дитини. У деяких дітей цукор (і цукровмісні продукти) не тільки підвищує енергійність, а і знижує настрій і навіть провокує агресивну поведінку.

3. Хваліть дитину

Не можна хвалити дітей за все, що вони роблять, хваліть дітей за те, що вони роблять правильно. Але й не примушуйте дитину відчувати, що їй треба досягти суттєвої мети, щоб заслужити ваше схвалення. Важливо, щоб метою виховання був розвиток у малюка мислення зростання. Треба вчити дитину розуміти, що успіх досягається за допомогою наполегливої праці та старанності. Щасливі діти, які мають мислення зростання, уміють досягати успіху та здатні насолоджуватися життям, не надто турбуючись про те, що про них думають інші люди.

4. Підтримуйте з дитиною тісний зв'язок

Дуже важливо, щоб дитина відчувала зв'язок з батьками та іншими членами сім'ї. Дитинство, яке проходить у тісному зв'язку з батьками, сприяє щастю в житті дитини. Малюк відчуває свій зв'язок з батьками, коли знає, що його люблять, розуміють, визнають і хочуть проводити з ним час. Коли ці потреби задовольняються, у дитини не виникають емоційні розлади, спонукання до ризикованої поведінки та гнітючі думки. Продемонструйте малюку свою беззастережнулюбов і переконайтесь у тому, що він відчуває її й перебуває у щасливому настрої. Ви зможете зміцнити емоційний зв'язок між вами й дитиною, якщо будете якомога частіше брати її на руки,проявляти емпатію у відповідь на її плач, читати та сміятись разом з нею.

5. Прищеплюйте правильне ставлення до успіху й невдачі

Якщо ви дійсно хочете, щоб у дитини була висока самооцінка, постарайтеся зменшити кількість компліментів і дати більше можливостей для засвоєння нових навичок. Саме вміння, майстерність, а не похвала, – це правильна основа для розвитку високої самооцінки вашого малюка. Розвивати самооцінку дитини у віці до чотирьох років дуже легко, оскільки, що б дитина не робила, вона оволодіває новими навичками. Батькам іноді важко дивитись, як дитина перевантажує себе роботою, але треба пам'ятати про те, що дуже мало вмінь даються з першої спроби. І не так важливо, зазнає дитина невдачі чи досягає успіху в будь-якому занятті, головне – вона засвоює вміння, учиться, практикується й набуває правильного ставлення до успіху й невдачі.

6. Дозвольте дитині відчувати себе затребуваною

Щастя дітей і вас як особистості багато в чому залежить від відчуття потрібності, затребуваності. Без цього почуття люди бояться, що їх можуть кинути й забути. У нас є вроджена потреба у приналежності й відчутті власної значущості. Дайте малюку відчути, що він є невід'ємною частиною сім'ї та відіграє в ній значущу роль з раннього віку. Покладайте на дитину відповідальність за виконання домашніх обов'язків і показуйте, як ви відчуваєте в ній потребу. Це дасть дитині відчуття причетності, відповідальності та щастя.

7. Розвивайте почуття вдячності

Згідно з дослідженнями, щастя тісно пов'язане з почуттям вдячності, яке призводить до емоційного благополуччя. Дослідження також показали, що люди, які ведуть щоденні та щотижневі щоденники вдячності, більш оптимістичні і швидше досягають своїх цілей. Хоча маленька дитина ще не може вести щоденник, батькам важливо щодня вчити її бути вдячноюнавіть просто за приємні моменти протягом дня. Щодня приділяйте час на висловлювання слів подяки та прищеплюйте цю звичку своєму малюку.

8. Виховуйте в дитини оптимістичне ставлення до життя

Важливо вчити своїх дітей бути оптимістами з раннього віку. Це вбереже вас, батьків, від численних стресів, коли дитина досягне підліткового віку й не стане вдаватись до похмурого, пригніченого настрою. Згідно зі статистикою, підлітки, які навчені шукати позитив у будь-якій проблемі, рідше впадають у депресію. Оптимізм пов'язаний зі щастям: чим більш оптимістична ваша дитина, тим вона щасливіша. Крім того, оптимісти більш успішні у школі, отримують більше задоволення від сімейного життя й рідше зіштовхуються із тривогами й депресіями.

9. Навчайте малюка бути працьовитим

Батькам важливо виховувати не досконалих, а працьовитих дітей. У батьків, які переоцінюють значення досягнень і досконалості, часто виростають діти, схильні до депресій. Стан тривоги, зловживання алкоголем або наркотиками також зазвичай пов'язані із прагненням до досконалості. Важливо хвалити малюка за старанність, старання, зусилля, а не за досягнутий результат. Так ваша дитина не буде боятись помилок і з більшим бажанням буде робити висновки й навчатись, отримувати нові враження й набувати нового досвіду.

10. Надавайте дитині час для ігор

Час, проведений дитиною у грі, можна порівняти з часом, проведеним дорослою людиною у глибоких роздумах. Граючи, діти вчаться та зростають. Немає правил того, скільки часу малюки повинні проводити у грі. Усе, що ви повинні зробити, це надати дитині можливість повноцінно грати й рости щасливою людиною.

Дитина і телевізор

  • Не піддавайтесь  спокусі полегшити собі життя, посадивши малюка перед телевізором, а самим зайнятись справами.
  • Чітко регламентуйте перегляд дитиною телепрограм, роботи за комп’ютером. Максимальна кількість часу біля екрану не повинна перевищувати від 15-20 хвилин до 1 години в день (біля комп’ютера – не більше 12 хвилин) для старших дошкільнят.
  • Намагайтесь не дозволяти дитині дивитись рекламу, а також художні фільми, які орієнтовані на дорослу аудиторію.
  • Намагайтесь слідкувати за змістовністю та художністю дитячих програм, щоб виключити низькопробну відео- і телепродукцію.
  • Обговорюйте з дитиною сюжети переглянутих фільмів, використаних комп’ютерних ігор. Важливо зрозуміти, що дитина думає, відчуває, як вона вчинила б в тій чи іншій ситуації. Навчіть дитину аналізувати і оцінювати вчинки і розуміти почуття інших людей.
  • Після обговорення можна запропонувати малюку намалювати героїв фільму, гри чи зліпити їх з пластиліну тощо. При цьому важливо звернути увагу на зображення емоцій героїв.
  • Для дітей старшого дошкільного віку можна організувати гру "Режисери-мультиплікатори”: придумати і намалювати серію малюнків для нового фільму або продовжити улюблений фільм або гру.

Пам’ятаючи про велику роль ЗМІ в житті кожної людини, ви повинні пам’ятати про ту відповідальність, яка лежить на дорослих: зробити все можливе, щоб виключити негативний вплив інформаційного потоку на психіку дитини.

Коли дитина обманює
(поради  батькам)

За ситуації, коли ви помітили, що дитина стала нещирою, іноді вас  обманює, пропонуємо вам поводитися таким чином.

  • Будьте  щирими зі своєю дитиною. Ваша дитина – ваше віддзеркалювання. Вона спостерігає за вами, як ви будуєте взаємини з навколишнім світом, і дотримується ваших правил і норм.
  • Якщо ви знаєте, що дитина скоїла той або інший вчинок, поміркуйте, чи варто її запитувати: «Хто це зробив?» Сприймайте цей факт як подію, що вже відбулася, і ведіть розмову спокійно, обговорюючи подію, що вже трапилася.
  • Поясніть малюкові, що кожна людина має право припуститися помилки.
  • Дайте дитині можливість виправити свою помилку. Покажіть їй шляхи виходу  з ситуації.
  • Повідомте дитині, як би ви вчинили у такій ситуації.
  • Ніколи не намагайтеся «вивести дитину на чисту воду» при  сторонніх.
  • Не наполягайте, якщо дитина не хоче зізнаватися у скоєному.
  • У кожній ситуації думайте про причини брехні. Намагайтеся відчути те, що відчуває ваша дитина.
  • Якщо брехня стає регулярною і ви відчуваєте, що ситуація неконтрольована, не соромтеся звернутися до фахівця. Ваша ситуація зовсім не унікальна. Багато батьків переживають це.

                                      

Якщо ви будете послідовними у своїх діях, не пошкодуєте свого вільного часу для налагодження довірливих взаємин із дитиною, то обов’язково матимете результат. Отже, сказати правду мамі, яка ставиться до дитини  з розумінням, малюкові простіше, ніж збрехати.

                                              

Успіхів Вам, любі батьки!


                                                     ТЕСТ ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ
Ваше общение с ребенком
  1.     Сколько раз тебе повторять!
   2.     Посоветуй мне, пожалуйста.
3. Не знаю, что бы я без тебя делал (а).
                                4. И в кого ты только уродился.
                                5. Какие у тебя замечательные друзья.
                                6. Ну, на кого ты похож (а)!
                                7. Я в твое время!
                                8. Ты моя опора и помощник (ца).
                                9. Ну что за друзья у тебя!
                               10. О чем ты только думаешь!
                               11. Какая ты у меня умница!
                               12. А как ты считаешь, сынок (доченька)?
                               13. У всех дети как дети, а ты!
   14. Какой ты у меня сообразительный (ая)!
Отметьте те фразы, которые Вы чаще всего употребляете в общении с детьми. Отец может отметить фразы матери, а мать – фразы отца. Результаты определите по следующей схеме.
Поставьте по 2 балла за отмеченные Вами фразы 1, 4, 6, 7, 9, 10, 13 и 1 баллу за фразы  2, 3, 5, 8, 9, 12, 14. Подсчитайте общее число баллов и найдете ответ.
5 – 9 баллов. Вы живете с ребенком душа в душе. Он искренне любит и уважает Вас. Ваши отношения способствуют становлению его личности. 
10 – 13 баллов. (Если преобладают оценки с одним баллом).
Вы непоследовательны в общении с ребенком. Он уважает Вас, хотя и не всегда с Вами откровенен. Его развитие подвержено влиянию случайных обстоятельств.
6 – 12 баллов. (Если преобладают оценки с двумя баллами).
Вам необходимо быть к ребенку повнимательнее. Вы пользуетесь у него авторитетом, но, согласитесь, авторитет не заменит любви. Развитие Вашего ребенка зависит от случая в большей степени, чем от Вас.
13 – 18 баллов. (Если преобладают оценки с двумя баллами).
Вы и сами чувствуете, что идете по неверному пути. Между Вами и ребенком существует недоверие. Пока не поздно, постарайтесь уделить ему побольше внимания, прислушивайтесь к его словам.

Комментариев нет:

Отправить комментарий